Arsiv 'İnternet Marketing' Category

Online satış yapmaya başladınız, şimdi sıra neyde?

Online satış yapmaya başladınız, şimdi sıra neyde?

Ürünlerinizin satışını yapmak için, web sitenizi hatırladınız. Peki şimdi sıra neyde?

Şimdi sıra, web sitenize müşterilerin girmesini sağlamak.

Müşterilerinizin web sitenize girebilmesini sağlamak için, web sitenizi arama motorlarına uygun bir şekilde hazırlamalısınız. Böylece, web siteniz üst sıralarda yer alır. Ayrıca, internet üzerinde çeşitli sitelerde web sitenizin reklamını vermekte isteyebilirsiniz?

Ancak, öncelikle ziyaretçileriniz, web sitenizden memnun kalacaklar mı? Bu nedenle, aşağıdaki soruları kendinize sormalsınız.

Müşteri desteği kullanıyor musunuz? (Telefonla veya e-mail yoluyla)

Web siteniz, arama motorları sonuçlarında üst sıralarda çıkıyor mu?

Müşterilerinize, para geri ödeme garantisi veriyor musunuz?

Web siteniz hızlı mı? Kolay yükleniyor mu?

Web siteniz, ürünleriniz hakkında ciddi bir bilgi veriyor mu?

Web sitenizin tasarımı güzel mi?

Bu soruları cevaplamaya çalışın. Cevabınız evetse, iyi yoldasınız demektir.

Ürün satmak istiyorsanız, internet sizin için

Ürün satmak istiyorsanız, internet sizin için

Ucuz bir web site hazırlayın

Ürününüzle ilgili bir web siteniz henüz yoksa, öncelikle bir web site hazırlamayı, hedef olarak belirleyin.

Web sitenizde çok fazla sayfa olmasına ihtiyaç yok. Sadece, bir ana sayfa ve birkaç sayfa ürününüzün tanıtımı için yerleştireceğiniz bilgi ve resimler, gerçekten yeterli.

Web sitenizde, bir satış yapabilmeniz için, kredi kartı veya banka ödemelerini sizin hesabınıza aktaracak, bir ödeme sistemi gerekmekte. Dünya çapında, Paypal, Stormpay, Google Checkout gibi sistemler mevcut olduÄŸu gibi, Türkiye’de de Garanti Bankası, internet siteleri için bu hizmeti, yıllık belli bir ücret karşılığında sunmaktadır.

EÄŸer web site hazılayacak bir bilgiye sahip deÄŸilseniz, bir webmaster’a site hazırlatacaksanız, öncelikle ürününüzle ilgili bilgi ve resimleri hazırlayın. Sonra, websmaster’ınıza danışın.

Satacağınız ürün için, güzel bir logo ve ürün ismi tasarlayın

Bunun için arkadaÅŸlarınızın fikrini alın. Ürününüzde, diÄŸer benzer ürünlerden daha farklı özellikler mevcutsa, bunu logonuzda ve kullanacağınız sloganlarda belli edin. ÖrneÄŸin; “kolay muhasebe teknikleri” adında bir e-book hazırladıysanız, bu ürünü “ucuz, kaliteli, kolay muhasebecilik yöntemlerini öğrenin” cümleleriyle tanıtmaya çalışın.

Ürün çekiciliğini arttırmak için, kaliteli bilgi verin

Web sitenize, ürünlerinizle ilgilenen bir müşteri girdiği zaman, sitenizde, ürün hakkında bulunan bedava ürün tanıtıcı yazılar, çalışmalar müşterilerin hoşuna gider. Unutmayın ki, siz de bir ürün satın almak istediğiniz zaman, iyice bir kontrol etmek ve denemek istersiniz. Bu nedenle, müşterilerinize de bu imkânı sunmaya çalışın.

Müşteri, her zaman nazlıdır. Bunu unutmayın. Sitenizi ilk defa ziyaret eden müşteri, ürününüzü iyice bir araştırmak isteyecektir. Siz de ürününüzü öyle bir anlatın ki, müşteri sitenizi ikinci veya üçüncü defa ziyaret ettiği zaman, ürününüzü satın alsın.

Web sitenizi, tıklama başına reklam verilen sitelerde yayınlatarak müşteri kazanın

Ürünleriniz için hazırladığınız web sitenizi sağlam bir şekilde tasarladıktan sonra, Türkiye çapındaki iyi web sitelerde, reklamınızı verin. Örneğin; hergün genel web site ziyaretçileri tarafından ziyaret edilen haber siteleri (haber7, internet haber gibi), ürününüz için uygun olabilir. Ancak, ürününüzün konusuyla ilgili olacak sitelerde rekllam vermeniz daha uygun olabilir.

Tıklama başına para ödeyerek reklam vermek için, Türkiye’de birkaç alternatif bulunmakta. Google Adwords, bu konudaki en önemli reklam sitesidir. Türkiye’de Google Adwords’ü kullanan, bir çok ürün satıcısı mevcut. Google Adwords’ü daha detaylı bir ÅŸekilde incelemek için, burayı tıklayın.

BaÅŸka bir alternatif, Mynet Adklik. Adklik’te de, tıklama başına para ödeyerek reklam verebilirsiniz.

Ayrıca, ürününüzün yurt dışında da ilgi göreceğini düşünüyorsanız, sitenizin İngilizce versiyonunu hazırlatarak, Google Adwords gibi bir reklam programıyla, yurt dışına da reklam verebilirsiniz.

İnternette banner reklamcılığı

İnternette banner reklamcılığı

Banner, internette reklam verme yollarının, etkili olanlarından biridir. Banner reklamcılığı, özellikle sunduğunuz hizmet veya ürünün resimle ifade edilmesini sağldaığı için, çok önem taşır.

Şimdi, banner reklamcılığındaki bazı terimleri tanıyalım:

1. Banner görünümü: Web sitelerindeki sayfa görünümü gibi, bannerınızın reklamını vermiş olduğunuz sitede, site ziyaretçileri tarafından görüntülenme sayısıdır.

2. CTR (Click through rate): Reklamınızı vermiÅŸ olduÄŸuz siteler üzerinde, bannerınıza, tıklanma oranına denir. ÖrneÄŸin; bannerınızın 1000 kez gösterildi. Bu 1000 görünüm sırasında ise, site ziyaretçileri, bannerınıza 75 kez tıkladı. Bu nedenle, bannerınızın CTR’ı, 75/1000=0,075=%7,5′tir.

3. CPM (Cost per impressions): Burada m, Latince’de impressions (görünüm) kelimesinin karşılığının, baÅŸ harfidir. CPM, bannerınız için, bin gösterim başına, ödemeniz gereken ücrettir. ÖrneÄŸin; bir reklam sitesini incelediniz. CPM’in 40 YTL olduÄŸunu öğrendiniz. Bu, bannerınızın her bin gösterimi başına, 40 YTL ödemeniz gerektiÄŸini ifade eder.

İnternetten sattığınız ürün çeşidini arttırın!

İnternetten sattığınız ürün çeşidini arttırın!

İnternetten sattığınız ürünler, sadece bir çeşit mi?
Eğer bir çeşitse, bence yeterli değil!

Bu çeşit sayısını arttırmak için, bazı yöntemler mevcut. Ayrıca, bu yöntemler yalnızca internetten satış yapmak için değil, gerçek hayatta da, kitap veya diğer ürünleri satanlar tarafından, sık sık kullanılmaktadır.

Ürününüzü yeniden tasarlayın

Ürününüzü yeniden tasarlarsanız, satışlarınızı arttırabilirsiniz. ÖrneÄŸin; “İnÅŸaat sektörü için pazarlama teknikleri” adında bir e-book hazırladınız ve bunun satışını yapmak istiyorsunuz. Bu ürünü, birazcık modifiye ederek, bir kısım bilgiler ekleyerek ve çıkararak, yeni baÅŸtan tasarlayarak, “mobilya sektörü için pazarlama teknikleri” olarak dizayn edebilirsiniz. Böylece, ürün çeÅŸidinizi ve ürün hedef kitlenizi arttırmış olursunuz.

Ürün yanında verilecek eşantiyonlar

Ürününüzün yanında, küçük ama kullanışlı bedava bir hediye verirseniz, satışlarınız artabilir. Örneğin; internet üzerinde bir voleybol dergisi hazırlayıp satmak istiyorsanız, yanında vereceğiniz basit bir voleybol topu veya rozeti, satışlarınızı arttırabilir. Hatta, gerçek hayatta da, bir çok müşteri, yanında bedava eki olan ürünleri, daha fazla satın alıyor.




Son Eklenenler

RSS

Kategoriler



Veri Tabanları



Arsiv








website counter