İnternette banner reklamcılığı

Banner, internette reklam verme yollarının, etkili olanlarından biridir. Banner reklamcılığı, özellikle sunduğunuz hizmet veya ürünün resimle ifade edilmesini sağldaığı için, çok önem taşır.

Şimdi, banner reklamcılığındaki bazı terimleri tanıyalım:

1. Banner görünümü: Web sitelerindeki sayfa görünümü gibi, bannerınızın reklamını vermiş olduğunuz sitede, site ziyaretçileri tarafından görüntülenme sayısıdır.

2. CTR (Click through rate): Reklamınızı vermiÅŸ olduÄŸuz siteler üzerinde, bannerınıza, tıklanma oranına denir. ÖrneÄŸin; bannerınızın 1000 kez gösterildi. Bu 1000 görünüm sırasında ise, site ziyaretçileri, bannerınıza 75 kez tıkladı. Bu nedenle, bannerınızın CTR’ı, 75/1000=0,075=%7,5′tir.

3. CPM (Cost per impressions): Burada m, Latince’de impressions (görünüm) kelimesinin karşılığının, baÅŸ harfidir. CPM, bannerınız için, bin gösterim başına, ödemeniz gereken ücrettir. ÖrneÄŸin; bir reklam sitesini incelediniz. CPM’in 40 YTL olduÄŸunu öğrendiniz. Bu, bannerınızın her bin gösterimi başına, 40 YTL ödemeniz gerektiÄŸini ifade eder.


1 Response to “İnternette banner reklamcılığı”


  1. 1 alper Oct 26th, 2007 at 11:46 pm

    benim post vardı silinmiş sanırım.

Benzer postalar
  • Sayfa 4
  • Tıklama başına para ödeyerek, internette reklam verme
  • Youtube’dan Avrupa Yakası Yasağı!
  • Fenerbahçe 2008 2009 Formaları
  • Google Bölümü
  • Arama motorlarının çalışma mekanizmaları ve arama botları
  • r

    website counter

    eXTReMe Tracker