Banner, internette reklam verme yollarının, etkili olanlarından biridir. Banner reklamcılığı, özellikle sunduğunuz hizmet veya ürünün resimle ifade edilmesini sağldaığı için, çok önem taşır.
Şimdi, banner reklamcılığındaki bazı terimleri tanıyalım:
1. Banner görünümü: Web sitelerindeki sayfa görünümü gibi, bannerınızın reklamını vermiş olduğunuz sitede, site ziyaretçileri tarafından görüntülenme sayısıdır.
2. CTR (Click through rate): Reklamınızı vermiÅŸ olduÄŸuz siteler üzerinde, bannerınıza, tıklanma oranına denir. ÖrneÄŸin; bannerınızın 1000 kez gösterildi. Bu 1000 görünüm sırasında ise, site ziyaretçileri, bannerınıza 75 kez tıkladı. Bu nedenle, bannerınızın CTR’ı, 75/1000=0,075=%7,5′tir.
3. CPM (Cost per impressions): Burada m, Latince’de impressions (görünüm) kelimesinin karşılığının, baÅŸ harfidir. CPM, bannerınız için, bin gösterim başına, ödemeniz gereken ücrettir. ÖrneÄŸin; bir reklam sitesini incelediniz. CPM’in 40 YTL olduÄŸunu öğrendiniz. Bu, bannerınızın her bin gösterimi başına, 40 YTL ödemeniz gerektiÄŸini ifade eder.


benim post vardı silinmiş sanırım.